Define İşaretleriEşkiya BelgeleriErmeni Gömüleri

Kurt Tepe Yolu, 27 Nokta Hakikidir

Kurt Tepe Yolu

Kurt tepe yolu hafif meyilli olup çevresi ağaçlıktır; daha ilerde rengarenk kesme taşlar göze çarpar tepenin ortasındaki kayada üç dört adım büyüklüğünde bir kurt resmi vardır, ağzı açıktır; kafası yola bakar bu bizim kılavuzumuzdur. bu yolu izlersek bir sahipsiz tepeye ulaşırız bu tepenin üst tarafında sivri bir mezar vardır; bu mezar sahte olup dikkat edilecek husus burada bir taşta istavroz görürüz; bu taş vezir köprüden sökülmüş olup buraya kadar binbir güçlükle getirilip altınada bir kazan paramız yerleştirilmiştir.

BURASI YİRMİ YEDİNCİ NOKTAMIZDIR VE HAKİKİDİR

Karacalar köyü ayran pınarı uzun ali değirmeni karahasan köprüsü hora tepe KUDRET HAMAMI

Yüzkırk gün civarında devamklı olarak haramiler deresi civarında dolaştık, bir rum köyünü bastık kadınları ile gönül eğlendirdik zengin ganimetler elde ettik işte haramiler deresini aşar bağdat yolunu gezersek deve bağırtan yokuşu adını verdiğimiz dik ve sarp bir yokuşu yalar geçeriz. ancak kahim bir yerde bir gece ve yarım gün konakladık bu civarda yüklü bir deve resmi olup önünde bir diğer deve yükünü boşaltmış yüküne doğru bakar vaziyettedir. onun önünde bir sıpa resmi vardır az meblağ yüklü olup en az yüz kişiyi günlerce besler biraz ilerde hafif bir yokuşta öğlen vaktine yakın ormanda ilerliyorduk bu ismi adamlarım ve benden başka kimse bilmez. dedimki burası pamukçu yokuşu olsun ..

Pamukçu Yokuşu

Bu yokuşu yarım saat civarında geçtik ve yokuşun sona erdiği yerde taşa bir balık bir ok ve bir nal resmi yaptık balık oka ok balığa bakar şekildedir yakınında bir değirmen vardır yanına değirmenin yanına vardığımızda mola verdik çünki çok yorgunduk değirmenci stevan bizi ağırladı karısını bana ikram etti doğrusu karısıda oldukça güzeldi esmer mavi gözlü uzun boylu ve balık etinde geniş kalçalı sabaha kadar gönül eğlendirdim.

Sabah uyandığımda bir baktım en kıymetli haritaların ve bir çanta altın param çalınmıştı değirmenci ise meydanlarda yoktu hemen adamlarımı uyandırdım anında atlara atladık ve yıldırım sürati ile peşlerine düştük karacalar köyü civarında stevan ve karısını kıstırdık kısa süren bir mücadeleden sonra stevanı öldürdük bir mezar yaparak içine koyduk anjelayı aramıza katarak yolumuza devam ettik bu güzel kadına kıyamamıştım ayrıca kadınada ihtiyacım vardı.

Bir bakır para ve kıymetli üç yerin haritasını

Kurt dere denilen bir yara inerek dereyi izlemeye başladık burada ana taşa oymalı ali ağa değirmenini bulduk sahibi bir türk tü kendisini vurduk değirmenin adını uzun ali değirmeni olarak vaaz ettik değirmenciyi kuyuya atarak yaptığımız mezara bir bakır parayı ve kıymetli üç yerin haritasını yerleştirdim burada anjelika adamlarımdan biri tarafından tecavüz edilerek öldürülmüştü bu adamımı affetmedim oracıkta öldürdüm uzun ali mezarı yakınlarında bu mezarları yaptırdım cesetleri buraya koydurdum anjelanın zümrütten yüzüğü ve kolyesi baş ucunda olup sadece saygı ve sevgi neticesinde kendisine bıraktım.

Şifreli Harita

Karacalar köyünün arkasına dolanarak beyaz bir taşa oyarak muazzam bir şekilde ağzında mektup bulunan posta güvercini resmini yaptık bulacak olursanız mektubu kırın içinde şifreli bir harita olacaktır. bu haritamda kara hasan köprüsünde mevcut paramızın yerlerini ihtiva eder otuz yedi günde çizilmiş dağ tepe ova isimleri şifreli olarak bulunmakla beraber iki katı günde çözülür konstantin eyaletinden itibaren emanetlerimizin yerlerini noktalarına varıncaya kadar burada izah edilmiştir.

Uzun ali değirmeni ali bey köyü yakınlarındadır ben uzun ali değirmeni civarında keçi deresi olaylarını ilerde ifade edeceğim… karacalar köyünün arka kısmına geldik burada iki buçuk gözlü bir metre genişliğinde üzerinden su geçirilen mermer oluklu ve mermer ayaklı çok güzel inşa edilmiş bir köprü bulduk dikkat edilecek olursa kuru bir derenin üzerine kurulduğu görülür kemerli bir köprüdür toprağın rengi deve tüyü rengine eşittir ayran pınarına üç yüz adım mesafede tepede taş döşemeli yolu bulunan hora tepemiz mevcuttur. yolu izlersek sol tarafımızda bir çeşme görülür çeşmenin taşında bir gayda resmi ile üzüm salkımı resmi vardır bu çeşmenin arkasına bakarsanız dört köşe bir taş vardır bu yontma bir taştır kemençe rezmi bu taşın üzerinde olacaktır.

Sandık Taşın Altında Mahzen

Civarda birde keçi resmini görürsünüz hora tepemize çıkarsanız toprak içinde gömülü otuz sekiz adet oturak taşımız vardır görecek olursanız bunlardan bir adedi değişik olup rengide farklıdır kaldırıp bakınız ortada sandık biçiminde siyah bir taş olup altında mahsenimiz mevcuttur.

1350 okka çeken napolyon altını

Bu taşın üzerinde istavroz olduğu gözünüzden kaçmayacaktır içlerinde en basit fakat en enteresan olanı üç adet dikili taştır ikisi bir arada olup üçüncüsü bunlardan farklıdır ikisi bir arada olandan sağdakini kaldırır burada bir kemençe resmini görmeye çalışın şayet görebilirseniz kırın kırar kırmaz epey bir ganimetimiz akacaktır.

Ayran pınarı olarak işaret ettiğim pınar hora tepenin üç yüz adım etek tarafına rastlar bu pınara epeyce mesafede ve bu pınarın arkasından ana taşta bir gayda resmi olacaktır onun arkasında bin üç yüz elli okka çeken napolyon altını saklayan üç basamaklı merdiveni bulurum. merdivenin altına bakarsan aradığınızı bulup memnun olursunuz