Define İşaretleriEşkiya BelgeleriErmeni Gömüleri

Eskiya Volçan ve Tanrı Dağı Efsanesi

Eskiya Volçan; Halil, Diyarbakırlı Ester ve Deli Mahmut’la buluştuk, Buradan Anadolu’ya AKÇA HİSAR bölgesinde Osmanlı bulunan Osman Beyin çiftliğine vardığımızda, Manolis, Andreas ve de papa Martin 26 adamlarıyla birlikte bizleri bekliyorlardı. Bizlere ( Hudavalan ) Tanrı Dağına gideriz için kestirme yolu tarif ettiler.

Anadolu’dan gelen kervanı soyduk 13 gün sonra çaldığımız ganimetleri Emin Efendiye teslim ettik, Yayalik barınağında gizlendik , soğuk kis mevsimini 4 arkadaş burada geçirdik Dobri, Martin, Varnali Stefanos Bir gün Varna ya gitmemiz için haber aldık böylece 4 kisi yola koyulduk. 63 gün yolculuktan sonra KOR DiYAR a vardık. Burada 83 arkadaş bizi bekliyordu ,, nitekim soygunu bizden önce gerçekleştirmişlerdi Varna da 14 katır yükünü bölgeye gizledik. KOR DIYAR bölgesine girebilmek için mecburi 2 kayanın arasından geçmek zorundayız, başka geçit yolu yok ( DAR GECIT )

Bölgedeki İşaretlerimiz

Bir Avcı , Bir Karaca ve de Bir Av Kopeği resimleri [ kabartma ] Avcının elinde silahı Karacaya nisan alır vaziyette, ve de ayaklarının yanında Av kopeği, Avcı resmi olan kayadan karaca görünmüyor, ne var ki tüfeğin namlusunun istikametinde 13 adımda [ bir benzetme ] kaya var, bunun üzerine ağzında bir bağ yaprağa olan güvercin resmi var. Buradan BEREF dağına geçtik , çevrede ordu güçleri olduğundan haber aldık, biz karşılaşmadık böylece KIRAL AĞA kasabasına geldik..

Yorgos Karayannis çiftliğinde kaldık 116 atlı süvari idik Yaptığımız vurgunlardan toplayabildiğimiz çok değerli hazineleri 19 ayrı yere 111 işaretle gömdük gerçek işaretlerimiz şunlardır :

Önemli Volçan İşaretleri

1. işaretimiz suyun içindedir, yaklaşık 64 adim olan şelalenin arka kısmında 7 istavroz 1 hançer hançerin altında 1 tabanca ve kursunu istavroza doğru.

2.  işaretimiz şelalenin suyun aktığı sağ kanatta 20 adımda bir kayanın girinti bolümünde, 1 çiçekten bal toplayan 7 bal arısı

3.  işaretimiz dağ kısmında 11 adımda bir çakıl yığınında bulunan bir kayada, kirik yay ve ok

4. işaretimiz 1 keman 1 kemence bir de yay, dereden 46 adim ötede buyuk bir kayanın üzerinde ayrıca 3 adet istavroz resmi 1 tavuk önünde yumurtası ve tavuk çanağından yem yer vaziyette, çanağında 3 adet uzum.

5. işaretimiz büyükçe bir kayada defiyle birlikte ayıcı ve ayı işareti,, defin hemen altında ayinin sol bacaği ve ayinin hemen önünde bir kara tas [ yarısı toprakta gömülü ] Ayinin kırık ayağının istikametinde bir mağara ,, mağara içinde bir av kopeği işareti [ kovadan su içer ] vaziyette.

6. işaretimiz mağaradan 170 adım güneye doğru  büyük kayanın yan kısmında bir kadın bakraçla su taşır oyması  bu adının önünde 3 basamak işareti 2.basamakta bu kadının saç pelikleri oyulmuş.

7. işaretimiz  Kız resminin sol tarafında ve de kayanın arkasında 1 kisi 2 öküzü çeker vaziyette öküzlerin biri yatar çiftçi onu elindeki sopa ile kalkması için vurur gibi bu öküzün boynunda zincir var.

8.  işaretimiz öküzlerin güneyinde 3 mağara mevcut ,, 3 mağara ya uzaktan bakıldığında üçgen yapmış şekilde görürüz, üst mağarada kirik basamaklar var mağara içinde sol kısımda ortadan kırılmış bir gemi resmi.

9.  işaretimiz , mağaranın aşağısında değirmene yönelik 7 metre genişlik ve 3 metre derinlikte olan kuyu mevcut akan su kuyuyu doldurup değirmene yönlenir.

10. işaretimiz , değirmenin içindedir ana kayada elinde tespih bir papaz resmi ve de 29 boncuk daire içinde bu dairenin içinde 6 çaplı istavroz resmi.

Diğer Önemli İşaretler

11.  işaretimiz , bu gizli bir işaret olmakla birlikte bir çakıl yığınının içinde bulunmaktadır , değirmenden 41 adim solda ot yiyen 2 tavşan resmi ve önlerinde daire içinde bir istavroz işareti.
12.  işaretimiz , derenin içinde değirmen suyunun nihayet bulduğu nokta da ana kayada 3 istavroz biri yarımdır.

13.  işaretimiz , değirmenin üst sol yanlamasında bulunan bir kantar , kantarın topuzu 44 rakamın üzerinde, kancaları yukarı doğru olmakla aralarında bir kaplumbağa resmi ( gözleri metaldir )

14.  işaretimiz , kaplumbağanın  baktığı yönde delikte bakrac tutan kadın figürü.

15.  işaretimiz , otlaktan yem yiyen 3 domuz resmi , soldaki domuzun sol bacağı kirik ve de kirik bacağın karsısındaki kayada bir bacak ve de bir salkım uzum resmi.

16. işaretimiz , domuzların istikametinde tepeye doğru 2 güneş ve de 1 yarim ay resmi 2 günesin arası 135 adim ve de bu arada bir başka kayada bir genç kadın resmi.

17. işaretimiz , suyun içinde yerli kayada 3 balık figürü ortancanın kafası yok , bu kafa 13 adımda suyun dışında bir kara kayadadır ayrıca bu kayada bir de yılan resmi vardır.

18. işaretimiz , suyun bir havuz yaptığı yerde sol kısımdaki kayada bir güllü hac vardır , hacın hemen altında bir kartal yılanı yer resmi var.

19. işaretimiz , kapalı bir mağara çevresinde at arabasının bir çok parçalara bölünmüş işaretleridir , arabanın atları 4 ve de her biri farklı yönlere bakmakta arabanın tekeri mağara tavanındadır mağara girişinde bir asker figürü vardır.