DefinecilikDefine İşaretleriKayada oymaAntik paralarMaden yataklarıDedektör
 

Ayak İzi Define İşareti

Ayak izi durmak ya da yürümek anlamına gelir. Durmak ve olduğun istikamete bakmak anlamına da gelir. Ayağın parmak uçları yön verir. Yerde sabit kayada ise, ayağımızı bu işaretin içine koyarız. Sağ ayak ise sağımıza, sol ise solumuza bakarız. Ufak bir yığma yada çukurlaşmış bir yer bulmaya çalışırız.

Her şeyden önce yol verir ve yürümeyi tavsiye eder. Ayak işaretlerinin olduğu yerde define aramak anlamsızdır. Ayak işaretleri topuk yapısı yapısını, uzaklığı verir. Parmak yapısı, şayet 3 ya da 5 parmak var ise; mutlaka merdivenleri verir. Parmaksız ya da tek parmaklı ayak bizi yine hedefe götürür. Ama öncelikli aranacak noktanın merdiven olmadığını bilmeniz gerekir.

Tek Ayak İzi

Başka Bir Yorum: Tek ayağın olduğu istikamette hemen 3-7 veya 10 adım mesafede define olabilir. Ancak 111 adım diyenler de vardır. Başparmak üzerinde küçük bir kabartma varsa bu 40-70 veya 111 metredeki gömüye işarettir. Ayak işareti aynı zamanda genelev anlamında da kullanılmıştır. Mermer üzerinde ise veya kabartma ise ölüye ait bir bilgidir. Defineyi anlatmaz.

Tek ayak yön gösterir: Tek ayak yerdeki sabit kayada ise durulur. Ayak parmakları istikametinde dikkatlice çukur veya tümsek bir yer aranır. Tamamlayıcı ikinci bir işaret vardır. Tamamlayıcı işarete Sani denir. Bu işaret 3 adımdan daha yakın değildir.Tek ayak hassas ölçülür. Her santimetresi 72-78 ile çarpılır. Başka bir ölçüme göre 12 metre ileri bakılır.

2 ayak İzi

Çift ayak: varsa okunacak son işaret budur. 26-27 adımdan daha yakın ayak yönünde emanet aranır. Sağ ayak resmi ise ayak parmakları istikametinde sağ taraf araştırılır. Sol ayak resmi ise ayak parmakları istikametinde sol taraf araştırılır.

Hem sağ hem sol ayak izi yan yana ise ayak izlerinin istikametinde bakılır. İleride farklılık gösteren yerler araştırılır. İddiaya göre tek ayak resmi varsa gömü yakında, iki ayak izi varsa gömü uzaktadır. Mağara taban, tavanında bulunan ayak izine basıldığında mekanik olarak çalışan bir tuzak vardır. Tuzak çalıştıktan sonra durdurulamayacağını simgeler. Basılan yer tuzakları bir tane olabileceği gibi bir kaç tane değişik tuzakta olabilir.

Parmaklı ve Parmaksız Ayak İşaretleri

Ayak işaretleri (insan Ayakları) parmaklı, parmaksız, tek parmak, 5 parmaklı, çarıklı ya da çıplak ayak ne anlama gelir anlatmaya çalışalım. Bu arada bu konuyu okuyan arkadaşlarımız neyin ne olduğunu daha kolay anlayacaktır. Arkadaşlar imla hatası olabilir, düşük cümle yapısı olabilir.

Tek parmaklı Ayak : Topuk kısmı derin ayak işareti yine topuğun yaptığı (U) açısı istikametine bakılır. Yine (U) açısından alacağımız ölçüden de bulacağımız metre cinsinden veriye göre gidildiğinde arazide hafif uzunlamasına yığma bir alan aramalıyız. Yığma derken höyük, Tümülüs ya da küçük tepeler algılanmasın. Üzerinden traktörün rahatlıkla geçebileceği kabartılmış bir arazi diyelim. Tabii şekil parmak gibi uzunlamasına bi arazi olacaktır.

3 Parmaklı Ayak : Topuk kısmı derin, ön kısım normal olan ayak. Yine rampa araziye merdivenli alana yürür ne var ki; merdiven basamak sayısı 3 olup, ortadaki merdiven basamağında işlem vardır.

Parmaksız Ayak İzi: P Bunda sadece topuk kısmının verdiği açı ve ölçü istikametinde gidilir ve gidilen yerde nihai işaret aranmalıdır. Bu tür ayak bizi direk noktaya götürmez.

Mağara İçinde Parmaklı Ayak İzi: Bir tarafı 4 cm. Bir tarafı 2 cm. Oyulmuş topuklu ve 5 parmaklı bir ayak izi. Topuğunun mağara içinde aşağıya zemine açı yapmış. Ve (U) olarak verilen açının istikametine bakıldığında altta mağara (Oda) olabileceğini ve merdivenle inileceğini unutmamak gerekir.

Tabii bu şekilde olan ayak izinde parmakların olduğu ön kısımda yön ve istikamet verebilmesi için parmakların olduğu yerde en az 5-6 metre oyulmuş durumdadır. Arkadaşlar konuları birleştirirseniz Volçanın işaretlerini çözememek elde değil. Farkındaysanız hep aynı sistem. Birini anladınız mı şifreyi çözdünüz mü tabiri caizse çorap söküğü gibi çözülür.

Ayak İzi ve Merdivenler

Topuk kısmı 2 cm. sert ve oyuk parmak kısmı (Ön bölümü) 5 mm. Olan 5 parmaklı ayak işareti; Arazinin tatlı rampa olduğunu ve ayak yönünde; Bir, iki istisnası hariç güney ya da güney batıdır. Mutlaka kayadan kesme merdiveni olan bir mevkie geleceğimizin işaretidir.

Merdivenli alana geldiğimizde ise nihai işarette merdivendir. Merdiven genelde yapı yerlerinde olmakla beraber bazen çok anlamsız yerlerde de olabiliyor. Bunun örnekleri de olmakla beraber istisna olduğunu unutmamak gerekir. 5 parmaklı ayak olduğundan bulunan merdivende 3 basamağa bakılmalıdır.

Bu basamakta mutlaka bir ayrıcalık fark bulunacaktır. Belki diğer basamaklara göre biraz daha kaba tıraşlanmış, çatlak, uçlarda kırıklık vb. Para bu basamağın altında olup, volcan çete parasıdır. Ve en az paralardan birisidir. Hatta yakın yerlerdeki farklı işarete bağlı büyük paranın müjdesi gibidir. Zaten merdivenler genelde ya değirmenlerde ya da kale yerlerinde bulunmaktadır.

Bu tür arazi bulunduğunda orta merkezinde mezar aramalıyız. Mezar Normal mezar olup 2. katlı olduğunu unutmamak gerekir. Üstte ceset altında kapak taşı ve altında mal.

Çarıklı Ayak İzi

6 – Çarıklı Ayak İzi: Çarıklı ayak izi derin oymadır. Arka taraf daha da derin olabileceği gibi bazen uc kısmı ile de aynı derinlikte olabilmektedir. Çarıklı ayak izi hafif tümsek arazi de tek mezar vermektedir. Şayet ayak izinin içinde herhangi bir yerinde nokta yoksa orta merkez de nokta varsa. Nokta olan yer ölçülmeli, daha sonra köşe ya da orta merkez esas alınarak mesafe alınır. Ve yapılan hesaplamalar arazide tatbik edilir.

Şayet topuk kısmı daha derinse yolun biraz rampa olduğunu anlatır. Ve para noktasının işaret noktasından rakım itibarı ile yüksekte olduğunu şifrelemektedir.

Topuk hafif oyma parmaklara doğru bir ayak işareti (arazinin hafif yama olduğunu şifreleyen bir işarettir. Aynı zamanda istikamette topuktaki (U) dan değildir. Baş parmak ve yandaki parmağın (V) yaparak açı vermiştir.)

Başka Bir Görüş; Ayak işaretine şu anlama gelir demek çok zor. Emaresi hakkında bilgi vermez; ne aradığını ve nasıl bir araştırma yapman gerektiğini ayak işaretinin yanındaki işaretler belirler. Sadece yön ve mesafe verir. Parmakları olmayan ayak işaretleri genelde mezara işarettir bunların yanında mutlaka oyma vardır.

Burada yazdıklarım kitap bilgisi değildir. Tamamen tecrübe ve tespitlerime dayalı şahsi fikirlerim olup, doğruluğu her zaman tartışılabilir.

Yorumlar

  1. murat dedi ki:

    Slm ben murat menderes abi şimdi büyük bi kayalığın ortasında çıplaak ayak izi var sağ ayak zaten içine ayağınızı koyduğunuz anda sağ tarafa bakınca 4 köşe bi kaya var insanın beline gelir ve okayanın üzerinde uçgen işareti var uçgenin uçlarında oymalar var yardımçı olabilirmisinşz abi saygılarımla 60 murat

    1. Şükrü dedi ki:

      Slm kardeşim büyük bı arazide küçük büyük kaualar var Kaya’nın birinde ayak izi mevcut 10cm içine oyuk şekilde parmak izleri de mevcut

  2. Mehmet Yıldız dedi ki:

    Selam kolay gelsin öncelikle ben yatay büyük Bı kayada öküz ayak izi var ve baktığı yönde kayalıklar var sol alt kısımlarında dere ve ufak şelale var ancak izin gittiği yönde tek kayayı içine alıyo doğu ya doğru

  3. serkan dedi ki:

    selamün aleyküm bende bir kayada tabak büyüklüğünde yuvarlak ve onun önünde 2 adet ayak izi parmaksız büyük kayada ne anlama geliyor yardımcı olurmusunuz.

  4. serdal dedi ki:

    iyi menderes bey 3 metre yükseklikte kayanın üstün de kolduk ve önünde 2 adet ayak izi vesonrasında 3 merdiven var ne anlama geliyor yardımcı olurmusunuz

    1. Anonim dedi ki:

      Fotoğraf çek at

      1. Temas dedi ki:

        Bende fotoğraflar var yorumlama şansınız varmi acaba

        1. MendereS dedi ki:

          https://definesohbeti.com/
          Forumdan sorabilirsiniz.

  5. Adem ıldırar dedi ki:

    10 yıl önce Ben ayak işaretibuldum10 mtileride dedektör öttü ve 3adet siyahtaş cıktı dedektör tutacaktım jandarma geldi.yakalandım ayak iziyle pınar paralel.dogrultuda

  6. Mahmut dedi ki:

    Merhaba yan yana iki ayak izi ve birinde parmak var digerinde yok. Parmak olan ayakta ise bas barmak 3cm kadar derin oyunmus. Cozemedim bunu yardimci olurmusunuz

    1. C dedi ki:

      Güvercin altında kabartma silindir anlamı

  7. mahmut dedi ki:

    slm höyük kazıyorum ilk metrede kırmızı sonra 2 metre çakıl 1 metre kül 30 cm kırmızı toprak ama sihay taşlarla beraber beton gibi sonra 30 cm beyaz kil sora tekrar 30 cm kırmızı toprak ve sonrada beyaz taşlar yön bulamıyorum yardımcı olurmusunuz

  8. Roman dedi ki:

    please help!

    1. Emin dedi ki:

      Selam yuvada oturmuş kabartmalı güvercin arkaya bakiyor alt kısmında kabartmalı silindir var
      anlamı nedir

  9. cengiz dedi ki:

    dere kenarında küçük bir taş üzerinde küçük sağ bebek ayak izi var karşısında 5 mt yüksekte büyük ağaç var sağda solda bişey yok

  10. Mehmet dedi ki:

    Yerin 3 metre altında bir taş cıkardım üstündecıplak ayak izi var ne anlama gelir altında farklıbir desende yuvarlak ve iki çıkışı olan bir taş buldum ne anlama gelir

  11. İsimsizim dedi ki:

    Merhaba bende bir işaret var bu kaya büyük bir kaya ama sadece ayak yani kayanın kendisi ayak ve baş parmağı çok büyük ve tırnak var sadece baş parmağı belli oluyor ve kendisi deniz kenarında nasıl yorumlayabilirsiniz

  12. Gereksiz dedi ki:

    Merhaba 6 ayak parmağı var sağ ayak ama küçük değil büyük bı şekilde ne anlama gelir

  13. Ersin dedi ki:

    Selam yuvarlak 15 santim kalınlıkta 60 santim büyük lügunde mermer 4köşesi de pahlı taş ne anlama gelir

  14. Anonim dedi ki:

    Slm